Odpowiedzi

2009-12-12T20:43:10+01:00
C3H7 COOH+ C3H7 OH->C3H7C-OOC3H7+H2O
kwas masłowy + propanol = maślan propylu + woda
jest to alkochol
musisz znać wzory kwasów karboksylowych i alkoholi żeby tworzyć te reakcje
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T20:43:47+01:00
Reakcja estryfikacji, czyli tworzenia estrów polega na połączeniu kwasu karboksylowego (C3H7COOH) i alkoholu (C3H7OH).
Dzieje się to tak, że ten wodór na końcu kwasu karboksylowego odłącza się i zamiast niego przyłącza się początek alkoholu czyli tutaj C3H7.
Wychodzi C3H7COOC3H7
I jak widać "zgubiły się" nam 2 wodory i 1 tlen.
Dlatego dodajemy na końcu H2O.

Ta reakcja jest o tyle wygodna, że nie trzeba dobierać współczynników ;)

2 2 2
2009-12-12T20:45:20+01:00
No jest to propanol, który jest wzięty do reakcji...
1 2 1