Przyporządkuj opisom sytuacji rodzaj oddziaływania.(do tych w pkt 1,2 itd)
Możliwe oddziaływania:
-mechaniczne
-grawitacyjne
-magnetyczne
-elektrostatyczne
1.Klocki magnetyczne mogą się przyciągać lub odpychać.
oddziaływanie .........(tu wpisać jakie)
2.Stolarz struga drewno.
oddziaływanie .........(tu wpisać jakie)
3.Piłka rzucona do góry wraca na ziemię
oddziaływanie .........(tu wpisać jakie)
5.Samochodziki zjeżdżają po pochylni.
oddziaływanie .........(tu wpisać jakie)
6.Potarty wełną balonik przykleja się do sufitu.
oddziaływanie .........(tu wpisać jakie)
7.Meteory spadają na ziemię.
oddziaływanie .........(tu wpisać jakie)
8.Podczas zdejmowania swetra pojawiają się iskry.
oddziaływanie .........(tu wpisać jakie)
9.Małe magnesy przytrzymują planszę na tablicy.
oddziaływanie .........(tu wpisać jakie)
10.Piłeczka pingpongowa odbija się od paletki.
oddziaływanie .........(tu wpisać jakie)

3

Odpowiedzi

2009-12-12T20:48:58+01:00
1 magnetyczne
2mechaniczne
3grawitacyjne

5grawitacyjne
6elektrostatyczne
7grawitacyjne
8elektrostatyczne
9magnetyczne
10mechaniczne
28 4 28
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T20:49:52+01:00
1.Klocki magnetyczne mogą się przyciągać lub odpychać.
oddziaływanie magnetyczne
2.Stolarz struga drewno.
oddziaływanie mechaniczne
3.Piłka rzucona do góry wraca na ziemię
oddziaływanie grawitacyjne
5.Samochodziki zjeżdżają po pochylni.
oddziaływanie mechaniczne
6.Potarty wełną balonik przykleja się do sufitu.
oddziaływanie elektrostatyczne
7.Meteory spadają na ziemię.
oddziaływanie grawitacyjne
8.Podczas zdejmowania swetra pojawiają się iskry.
oddziaływanie elektrostatyczne
9.Małe magnesy przytrzymują planszę na tablicy.
oddziaływanie magnetyczne
10.Piłeczka pingpongowa odbija się od paletki.
oddziaływanie mechaniczne


licze na naj
63 4 63
2009-12-12T20:51:37+01:00
1.Klocki magnetyczne mogą się przyciągać lub odpychać.
oddziaływanie magnetyczne
2.Stolarz struga drewno.
oddziaływanie mechaniczne
3.Piłka rzucona do góry
wraca na ziemię
oddziaływanie grawitacyjne
5.Samochodziki zjeżdżają po pochylni.
oddziaływanie grawitacyjne
6.Potarty wełną balonik przykleja się do sufitu.
oddziaływanie elektrostatyczne
7.Meteory spadają na ziemię.
oddziaływanie grawitacyjne
8.Podczas zdejmowania swetra pojawiają się iskry.
oddziaływanie elektrostatyczne
9.Małe magnesy przytrzymują planszę na tablicy.
oddziaływanie magnetyczne
10.Piłeczka pingpongowa odbija się od paletki.
oddziaływanie mechaniczne
15 4 15