W poniedziałek mam poprawke z matmy i najprawdopodobniej będzie takie zadanie i musi wyjśc 21 l.Mam to dego rozwiazanie ale nie proszy,żeby mi to ktos wytlumaczyl.
Do akwarium wlano wodę do 3/5 jego pojemnosci.Poznej dolano 1/10 jego pojemnosci i okazalo sie ze w akwarium jest 14,7 l wody.Ile litrów co najwyzej mieści się w tym akwarium.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T20:58:06+01:00
(3/5)x+(1/10)x=14,7
(7/10)x=14,7
x=147/7
x=21

2009-12-12T21:00:00+01:00
7/10 x= 14 i 7/10 l
7/10x=147/10
x=21litrów
2009-12-12T21:00:07+01:00
(3/5 + 1/10 ) *V = 14,7
(0,6 + 0,1)*V = 14,7
0,7*V = 14,7
V = 14,7 : 0,7 = 21
V - 21 litrów.