Odpowiedzi

2009-12-12T21:13:15+01:00
1
ciecze:
nie mają własnego kształtu przybierają kształt naczynia do, którego są wlane
nie przewodzą ciepła, lecz niektóre przewodzą prąd elektryczny
mają swoją objętość, są ściśliwe
gazy:
przyjmują kształt naczynia, w którym się znajdują
łatwo zmienić ich objętość, są ściśliwe i rozprężliwe
źle przewodzą prąd i ciepło
ciała stałe:
mają własny kształt i objętość
metale i grafit są dobrymi przewodnikami ciepła i prądu
2
Celsjusza, Kelwina, Fahrenheita.
9 3 9
2009-12-12T21:56:04+01:00
Ciała stałe - odległości między cząsteczkami są małe, siły międzycząsteczkowe duże, a ich zasięg mały. przechodzi topnienie i sublimacje.

ciecz - odległosci międzycząsteczkowe srednia,siły międzycząsteczkowe średnie, zasięg sił średni. przechodzi krzepnięcie i parowanie.

gaz - odległości międzycząsteczkowe duże, siły międzycząsteczkowe małe, zasięg bardzo mały. przechodzi skraplanie i resublimacje

2. Celsjusza, Farenheita, Kelwina
12 3 12
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T22:32:36+01:00
CIALA STALE - odległości między cząsteczkami są małe, siły międzycząsteczkowe duże, a ich zasięg mały. przechodzi topnienie i sublimacje.

CIECZ - odległosci międzycząsteczkowe srednia,siły międzycząsteczkowe średnie, zasięg sił średni. przechodzi krzepnięcie i parowanie.

GAZ - odległości międzycząsteczkowe duże, siły międzycząsteczkowe małe, zasięg bardzo mały. przechodzi skraplanie i resublimacje

2. Celsjusza, Farenheita, Kelwina

Prosze o naj .:***
19 3 19