Odpowiedzi

2009-09-07T21:43:37+02:00
1+9/(9+6)=1+9/15=1+3/5=8/5

9+6/(8/5)=9+6*5/8=9+15/4=12 3/4=51/4

1+9/(51/4)=1+9*4/51=1+36/51=1 36/51=87/51

odp. wynik=87/51
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-07T22:23:00+02:00
Rozwiązujemy "od dołu" tj. od najbardziej "wewnętrznego" działania.
9+6 = 15
daje nam to 9/15
1+9/15 = 24/15
w ułamku mamy więc: 6/(24/15) = 15/4 (6 i 24 można skrócić przez 6)
9+15/4 = (36+15)/4 = 51/4
mamy więc ułamek: 9/(51/4) = 36/51 = 12/17
1+12/17 =(17+12)/17 = 29/17
czyli tyle ile miało być;)