Ile metrów kwadratowych wykładziny trzeba kupić na wyłożenie podłogi w prostokątnym holu, w którym jest troje drzwi o szerokości 0,8 m każde, długość holu jest trzy razy większa od szerokości, a łączna długość listwy podłogowej jest równa 21,6m?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T21:21:47+01:00
Z podanych informacji wynika, że obwód holu wynosi

21,6+ 3⋅ 0,8 = 24

Jeżeli oznaczymy szerokość holu przez x to jego długość jest równa 3x i mamy równanie

2(x + 3x ) = 24
8x = 24
x = 3.

Zatem hol ma wymiary 3m na 9m i potrzeba 27m² wykładziny.
3 4 3
2009-12-12T21:24:35+01:00
21,6+3 razy 0,8= 24--> obwód holu

szerokość: x
długość : 3x

2 razy 4x= 24
8x= 24
x= 3

P=ab
P= 3 razy 9
P= 27 cm²
2 5 2