Tekst:
Legenda głosi, że król Artur nie umarł, lecz spoczywa pod wzgórzami Eildon w Szkocji. Zasnął w oczekiwaniu na czas odnowy królestwa. Czarodziej Merlin przygotowywuje konie, by nie zawiodły, gdy nadejdzie przebudzenie.

I z tego tekstu należy wypisać wszystkie czasowiki w bezokoliczniku i określić czy jest on dokonany czy niedokonany, np. (czas. niedokonany) głosić- (czas. dokonany) ogłosić

Pierwszą osobę odpowiednio nagrodzę! Z góry dzięki. :)

3

Odpowiedzi

2009-12-12T21:27:37+01:00
Tu nie ma czasowników w bezokoliczniku ;)
3 1 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T21:28:32+01:00
Głosić (niedokonany), umrzeć (dokonany), spoczywać (niedokonany), zasnąć (dokonany), przygotowywać (niedokonany), zawieść (dokonany), nadejść (niedokonany)
2 3 2
2009-12-12T22:09:54+01:00
Głosi - czasownik niedokonany - głosić
umarł - czasownik dokonany - umrzeć
spoczywa - czasownik niedokonany - spoczywać
zasnął - czasownik dokonany - zasnąć
przygotowywuje - czasownik niedokonany - przygotowywać
zawiodły - czasownik dokonany - zawieść
1 5 1