Podłogę w kształacie trapezu prostokątnego wyłożono kwatratowymi płytkami o boku 30 cm. cena 1 m kwatratowego tych płytek wynosi 65 zł. do wykonania posadzki zakupiono trzy opakowania kleju w cenie 50 zł za opakowanie oraz urządzenie do cięcia płytek za 200 zł. oszacuj liczbę płytek potrzebnych do ułożenia podłogi. oblicz koszty materiałów i narzędzi potrzebnych do wykonania tej posadzki. wysokość trapezu ma 3,5 m długości, a jego podstawy 6 m i 4 m.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T21:32:52+01:00
Pole posadzki
P=1/2(6+4)x3,5=1/2 35=17,5
17,5x65=1137,5

3x50=150 klej
200-urządzenie

1137,5+150+200=1487,5
wiec okolo 1500zł

przy jednej podstawie 6m- to 20 plytek
przy drugiej 4m-ok. 14
wyskosc to 3,5m-ok. 12

wiec około 200 płytek

2009-12-12T21:40:03+01:00
Liczymy najpierw pole tego trapezu.

P=(4+6)/2 * 3,5 = 17,5[m2]

65*17,5 = 1137,5 zł - tyle wydasz na same płytki

50*3 - koszt 3 opakowań kleju
200 - koszt maszyny

1137,5 + 3*50 + 200 = 1487,5 [zł] - ogólny koszt

powierzchnia jednej płytki wynosi 0,09 m2 (30cmx30cm=900cm2)

17,5/0,09=194,(4) , czyli musisz kupić 195 płytek