Podłoga w kuchni ma kształt prostokąta.Długość pokoju ma 3 m,a szerokość jest o 1 m krótsza.
a)Ile metrów wykładziny podłogowej o szerokości 1 m trzeba kupić,aby zakryć podłogę?
b)Ile listwy trzeba kupić,aby obić nią kuchnię dookoła,odliczając 1 metr na drzwi?

3

Odpowiedzi

2009-12-12T21:37:17+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T21:37:30+01:00
A=3m
b=3m-1m=2m
Pp=3m*2m=6m²

6m² / 1m = 6m

Odp. Należy kupić 6m wykładziny.

Ob = 2a + 2b = 6m + 4m = 10m
10m - 1m = 9m

Odp. Należy kupić 9m listwy.
1 5 1
2009-12-12T21:37:51+01:00
P=a*b
P=3m*(3m-1m)
P=3m*2m
P=6m2
6m2: 1m=6m

3m+3m+2m+2m=10m
10m - 1m=9m
2 3 2