Odpowiedzi

2009-12-12T22:35:50+01:00
MCuO=40g
MCuO=80g/mol
VH2=30dm3
równanie reakcji
CuO+H2 >Cu+ H2O
80 - 64g
40 - x
x=32g Cu
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-12T22:45:50+01:00
79.5g 2g 63.5g
CuO + H2 -> Cu + H2O
40g 2.67g x
I obliczenie
79.5 - 63.5g 2g - 22.4dm^
40g - x xg - 30dm^3
x = 31.95g x=2x30/22.4=2.67g
II obliczenie
2g - 63.5g
2.67g - x
x=84.77g
Odp. W nadmiarze uzyto wodor. Otrzymac mozna tylko 31.95g miedzi
1 4 1