Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T22:11:37+01:00
Najpierw wzór:
C6H14

Teraz liczysz masę cząsteczkową - to jest 100%
korzystasz z układu okresowego.
C-12
H-1

więc masa cząsteczkowa tego zwiazku wynosi:

12*6+1*14=86
węgiel 72
wodór 14

a skład procentowy wygląda tak

węgiel stanowi 72/86= 84%
wodór- 14/86=16%
2009-12-13T00:48:56+01:00
HEKSAN --> C6H14

M C6H14= 86g/mol

zawartość % węgla

86g-100%
72g- x

x≈ 83,72%

zawartość % wodoru

86g-100%
14g- x

x≈ 16,28%