Odpowiedzi

2009-12-12T22:21:21+01:00
M=1000kg
v=10m/s
Ek= ½m*v²
Ek=½*1000*100
Ek= ½*100000
Ek=50000J
Ek = 50kJ
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T22:23:35+01:00
Dane:
m = 1000kg
v = 10m/s

Szukane:
Ek = ?

Ek = mv²/2
Ek = 1000kg * (10m/s)² /2 = 1000kg * 100m²/s² /2 = 50 000kgm²/s²
kgm²/s² to dżul (J)
Ek = 50 000J
1000J = 1kJ
Ek = 50kJ

energia kinetyczna tego ciała wynosi 50 000J, to jest 50kJ
2 5 2
2009-12-12T22:25:10+01:00
Ek=m*v2/2

Ek=1000kg*10m/s2/2=1000kg*100m2/s2/2=1000kg*50m2/s2=50000J
4 2 4