Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T22:37:35+01:00
A)
6²=a²+a²
36=2a² |:2
18=a²
a=√9*2
a=3√2

p=a*h
p=3√2*7
p=21√7

obw=7+6+7+6 = 26

b)obw= 4+5+9+4 =22

4²=2²+h²
16=4+h² |-4
12=h²
h=√4*3
h=2√3

p=(a+b)*h /2
p=(5+9)*2√3 /2
p=14*√3
p=14√3

c) w załączniku

1 5 1
2009-12-12T22:44:00+01:00
A)p=(7+7)*3pierwistki z 2:2=14*3 pierwiastki z 2 : 2=21 pierwiastkow z 2
obw=6*2+7*2=12+14=26
b)p=(5+9)*2 pierwiastki z 3 :2=14 pierwiastkow z 3
obw=4+4+5+9=22
c)przykro mi ale cos mi nie wychodzi

we wszystkich podpunktach sa trojkaty ktorych boki mozna obliczyc z zaleznosci w trojkatach o katach 45,45,90 oraz 90,60,30
2009-12-12T23:10:20+01:00

a)
P=a×h

a=7 cm
b=6 cm
z właności trójkątów o katach 90°, 45°, 45°
6=h√2
h=6/√2
h=3√2

P=7×3√2=21√2

Ob=2a+2b
Ob=2×7+2×6=14+12=26

b)
a=9 cm
b=?
c=d=4
P=½(a+b)*h

z właności trójkątów o katach 60°,30°, 90°
h=x√3
2x=4
x=2

h=2√3
b=9-2*2=5

P=½(a+b)*h
P=½(9+5)*2√3
P=14√3

Ob=a+b+c+d
Ob=9+5+4+4=22

c)
a=10
h=3
z właności trójkątów o katach 60°,30°, 90° wyliczamy długość boku d przy kącie 30° oraz odcinek o długości x√3 będący podstawą trójąta prostokątnego
h=x=3
d=2x
d=6

z właności trójkątów o katach 90°, 45°, 45° wyliczamy długość boku c przy kącie 45° oraz odcinek y będący podstawą trójąta prostokątnego
c=y√2
y=3
c=3√2
wyliczmy długość któszej podstawy która jest różnicą długości podstawy "a" oraz odcinków x√3 i y
b=10-x√3-y
b=10-3√3-3
b=7-3√3

P=½*(10+7-3√3)*3=[(17-3√3)*3]/2=[51-9√3]/2=25,5-4,5√3

Ob=a+b+c+d
Ob=10+7-3√3+3√2+6=23-3√3+3√2