PILNE!!!! Dziekuję :)

zad.1)
Ze zbioru A={1,8,15,22,29,36,43,50} wypisz wszystkie:
a)liczby pierwsze
b)liczby podzielne przez 3
c)wielokrotnośc liczby 2
d)wielokrotność liczby 6

Zad.2
zapisz w notacji wykładniczej liczby:
a)0,00078 b)1680

3

Odpowiedzi

2009-12-12T22:42:17+01:00
Ze zbioru A={1,8,15,22,29,36,43,50} wypisz wszystkie:
a)liczby pierwsze 1 29 43
b)liczby podzielne przez 3 15 36
c)wielokrotnośc liczby 2 8 tylko 8!
d)wielokrotność liczby 6 36 tylko!

Zad.2
zapisz w notacji wykładniczej liczby:
a)0,00078 b)1680
a)
7,8*10^-4
1,68*10^3


na bank dobrze
pozdrawiam
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T22:42:57+01:00
Zad.1)
Ze zbioru A={1,8,15,22,29,36,43,50} wypisz wszystkie:
a)liczby pierwsze: 1, 29, 43
b)liczby podzielne przez 3: 15, 36
c)wielokrotnośc liczby 2: 8, 22, 36, 50
d)wielokrotność liczby 6: 36

Zad.2
zapisz w notacji wykładniczej liczby:
a)0,00078 = 78 * 10 do potęgi -3

b)1680 = 16,8 * 10 do potęgi 2

Na pewno dobrze, gdyż wielokrotności liczby 2 to : 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20, 22, 24, 26, 28, 30, 32, 34, 36, 38, 40, 42, 44, 46, 48, 50, ... itd

A w notacji wykładniczej piszemy do tej potęgi, ile mamy zer za przecinkiem, a nie tyle, ile mamy razem zer.
2009-12-12T22:54:50+01:00
Zad.1
a) 1, 29, 43
b) 15, 36
c) 8, 22, 36, 50
d) 36

Zad.2
a) 0,00078 = 78*10^-3
b)1680 = 16,8 * 10^ 2