Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T23:07:19+01:00
Promień okr.opis.,to połowa przekątnej kwadratu.R=3pierw.2
Długość okręgu opisanego=2*pi*R = 2*pi*3*pierw.2

Promień okr.wpisanego,to połowa boku kwadratu. r=3
Długość okr.wpisanego=2*pi*r = 2* pi * 3
Podziel dł.opis. przez dł. wpis.
[2*pi*3*pierw.2]/[2*pi*3] = pierw.2 (pozostałe czynniki skróciły się)
Odp.Długość okręgu opisanego na kwadracie jest (pierw.2)razy większa od długości okręgu wpisanego w ten kwadrat.
3 2 3
2009-12-12T23:09:13+01:00
R=a√2 nad 2=6√2 nad 2=3√2
r=a/2=6/2=3
R-r=3√2-3=√2
R- opisany
r-wpisany
3 1 3