Z balkonu upuszczono dwie doniczki z ziemią Większa Miała masę 3 kg mniejsza 1 kg. Oblicz wartość ciężaru każdej z doniczek. Oblicz wartość przyspieszenia z jakim spadają donoczki. Który uczony pierwszy przewidział wynik który uzyskaleś Jak nazywamy i oznaczamy to przyspieszenia. Czy doniczki spadały tak samo długo? Uzasadnij odpowiedź. Co możesz powiedzieć o szybkościach doniczek tuż przed uderzeniem o ziemię

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T22:53:13+01:00
M1=3kg
m2=1kg
Fc1=3*10=30N
Fc2=10N
a=10m/s²(stałe przyspieszenie ziemskie) oznaczamy literą "g"
czyli g= 10 m/s²
Uczony to - Isaac Newton
Czas spadania był różny, bo Energia zależy od masy
i tak jak szybkości pod koniec były inne
bo Ep=Ek
czyli że m*h*g=½m*v²/:m
h*g=½v²
z tąd wynika że v zależy też od masy
a czas wynika od szybkości, bo droga jaką pokonują te ciała jest taka sama.
2009-12-12T22:56:25+01:00
M₁=3kg
m₂=1kg
ciężar-Fc
Fc=Fg
Fg=m*g
Fg₁=m₁*g=3kg*10m/s²=30N
Fg₂=m₂g=1kg*10m/s²=10N

a=g
g=10m/s²

Uczony - Newton
Przyspieszenie - grawitacja (g)

Szybciej spadała doniczka o większej masie, ponieważ działała na nią siła ciężkości o większej wartości.

Szybkość obu doniczek przed uderzeniem o powierzchnię była równa.



2009-12-12T22:58:07+01:00
Q pierwszej doniczki:
Q=mg
Q1= 30 N

Q drugiej doniczki:
Q=mg
Q2= 10 N

Przyspieszenie doniczek jest równe przyspieszeniu na Ziemi (ziemskiemu) czyli 10 metrów na sekundę kwadrat (m/s^2)

Doniczki spadały tak samo długo, miały te same szybkości podczas uderzenia o ziemię.

Pierwszy zauważył to Galileusz.