Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T23:36:05+01:00
Ponieważ w Polsce panowała wolność religijna i nie "tępiono" innowierców. W innych krajach średniowiecznej Europy przeprowadzane były wszelakiego rodzaju "łowy" na osoby o innych wyznaniach, chociażby inkwizycje we Francji i palenie na stosach czarownic - w Polsce nie stosowano tych praktyk. Nie sądzono kobiet o bycie czarownicami na podstawie zbiegów okoliczności lub innych niewyjaśnionych wypadków. Polska była tolerancyjna i dzięki temu tyle ludzi uciekało tutaj aby uniknąć śmierci. Sytuacja ta zmieniła się po paru wiekach, gdy pozycja Polski na tle Europy nie była już tak mocna i Polska nie mogła sobie pozwolić na tego typu skrajne pozwolenia.
1 5 1
  • Hebo
  • Początkujący
2009-12-12T23:36:31+01:00
Polska dostała taki przydomek ponieważ w polsce można było wyznawać różne wiary nie tak jak w innych krajach. W innych państwach palono na stosach za wyznawanie innej wiary