Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-13T09:23:45+01:00
Profilaktycznie nie powinno się palić papierosów, unikać stresów, systematycznie mierzyć ciśnienie tętnicze, a wolny czas powinien być przeznaczony na aktywność ruchową. Osoby szczególnie narażone na choroby układu krążenia muszą właściwie się odżywiać.
17 4 17
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T09:30:44+01:00
Higiena układu krwionośnego - W układzie krwionośnym po części krąży to co zjemy, więc na pewno należy jeść pokarmy które są dla nas odpowiednie. Kolejnym problem bardzo szeroko występującym jest cholesterol, jest to tłuszczy który wskutek nie właściwego odżywiania się, zalega w żyłach. Torując drogę krwi. Papierosy i alkohol który powoduje rozszerzanie się naczyń krwionośnych na pewno nie są dla nas dobre. Ważnym aspektem jest także aktywność ruchowa. Należy zażywać jak najwięcej ruchu na świeżym powietrzu, co wzmacnia naczynia krwionośne i serce.
38 4 38
2009-12-13T10:23:18+01:00
Ok to pierwsze:
Choroby układu krążenia. Jedną z najczęstszych chorób układu krążenia jest nadciśnienie tętnicze. Szacuje się, że w Polsce dotyczy ono ponad 50% osób powyżej 65. r.ż. Drugą w kolejności jest choroba wieńcowa, czyli choroba niedokrwienna mięśnia sercowego - jedna z najczęstszych przyczyn zgonu w naszym kraju. Na trzecim miejscu należałoby postawić niewydolność krążenia (w tym niewydolność serca).

Inne choroby to wady zastawek, następnie zapalenia mięśnia sercowego, osierdzia i wsierdzia, wreszcie kardiomiopatie - niezapalne schorzenia o niewyjaśnionej najczęściej przyczynie oraz zaburzenia rytmu pracy serca i przewodzenia bodźców.

Z chorób naczyń wymieńmy najczęstsze: miażdżycę naczyń obwodowych (tzw. miażdżyca zarostowa kończyn) oraz żylaki i zapalenia żył (powierzchownych i głębokich).
13 3 13