Na forum internetowym "Sami o sobie " wpisało się 120 tyś . osób . Twórca forum prześledził , że uczestników tego forum można podzielić na nudziarzy i fantastów , przy czym tych pierwszych jest 5 razy więcej . Ilu nudziarzy, a ile fantastów zapisanych jest na tym forum ? ....

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T09:50:58+01:00
Na forum internetowym "Sami o sobie " wpisało się 120 tyś . osób . Twórca forum prześledził , że uczestników tego forum można podzielić na nudziarzy i fantastów , przy czym tych pierwszych jest 5 razy więcej . Ilu nudziarzy, a ile fantastów zapisanych jest na tym forum?

n 5x
f x
razem 120tys.

5x+x=120000
6x=120000 |:6
x=20000

n - 20tys.*5=100tys.
f - 20tys.
2 3 2
  • Użytkownik Zadane
2009-12-13T09:50:52+01:00
Fantastów
1/(5+1)=x/120000
1/6=x/120000 |*120000
x=120000/6
x=20000

Nudziarzy:
120000-x=120000-20000=100000
____________________________________________________________
Liczę na status najlepszego rozwiązania.
5 2 5
2009-12-13T09:53:19+01:00
Wszyscy - 120 000
nudziarze - 5x
fantaści [?] - x

5x + x = 120 000
6x = 120 000
x = 20 000

nudziarzy jest 100 000, a fantastów [?] 20 000.

Liczę na status najlepszego rozwiązania. Pozdrawiam! :)
7 3 7