Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Hebi
  • Początkujący
2009-12-13T10:03:39+01:00
Dane:
cena Tv:1200zł
podwyżka: 20%

Rozwiązanie:

x-20%*x=1200
x=1200*0,20
x=240
1200 + 240 =1340
odp: Telewizor kosztował 1440 zl.
  • Użytkownik Zadane
2009-12-13T10:12:42+01:00
Ja bym zrobiła tak :
dane:
cena T V-1200
podwyżka: 20%

1200zł-100%
x zł- 20 %

x= 1200*20/100
x=240 zł

o 240 zł będzie on więcej kosztował, czyli

1200+240=1440zł

odp. Po podwyżce 20% telewizor kosztuje 1440 zł.
2009-12-13T14:23:34+01:00
Telewizor przed podwyższką kosztował 1200 złotych , a podwyżyli go o 20 % ile kosztuje teraz ?
Dane;
cena Tv:1200zł
podwyżka: 20%
Szukane;Ile kosztuje teraz?
Rozwiązanie;
1200zł-100%
x zł- 20 %
x= 1200*20/100
x=240 zł
1200+240=1440zł
Odpowiedz:Po podwyżce 20% telewizor kosztuje 1440zł.