Zad1.
Ania ma tyle samo braci co sióstr. Niech x oznacz ilość braci. Zapisz ile dzieci jest w rodzinie.
Zad2.
Jacek ma dwa razy więcej braci niż sióstr. Niech y oznacza liczbę sióstr Jacka. Zapisz ile dzieci jest w rodzinie.
W zapisie wyrażeń algebraicznych.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T10:20:37+01:00
Zad.1
x-ilośc braci
x-ilość sióstr

X+x+1=2x+1

Odp. w rodzinie jest 2x+1 dzieci

Zad2.
y-ilość sióstr
2y-ilość braci
y+2y+1=3y+1

Odp. W rodzinie jest 3y+1 dzieci
2009-12-13T10:21:39+01:00
1.
1+x+x=1+2x
2.
y - liczba sióstr Jacka
2y - liczba braci Jacka
1 - Jacek ;)

y+2y+1 = 3y+1

Odp. W rodzinie jest 3y+1 dzieci.

proszę o naaj. ;*