Odpowiedzi

2009-09-07T22:08:56+02:00
Krzew gorejący - postać, pod którą - wg Księgi Wyjścia - Bóg Jahwe objawił się pod Horebem i przemówił do Mojżesza

Manna z nieba-cudowna obfitość darów; niespodziewana pomoc; nagle pojawiająca się korzyść, zysk (nie zawsze zasłużony, zapracowany)

4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-07T22:12:22+02:00
No więc:
*Krzak gorejący- płonie tak, jak zapłonął gniew Boga, gdy (Lb 11,1) "lud zaczął szemrać przeciw Panu"
*Przejście przez Morze Czerwone- Mojżesz otrzymał od Boga "rozkaz" wyprowadzenia ludu wybranego z Egiptu. Mojżesz bał się że najzwyczajniej w świecie nie da rady, lecz Pan zapewnił Go że z Nim będzie. No i właśnie Bóg "rozdzielił M. Czerwone, tak, by lud mógł przejść, oraz by przestali obwiniać Mojżesza (myśleli że wpadli w pułapkę widząc wrogów za sobą i morze przed sobą) czyli podsumowywujac, przejscie przez morze,--> Bóg pokazał że jeśli komuś obiecuje że mu pomoże to rzeczywiście tak zrobi.
*manna z nieba- ..na pustyni. był to dla głodnych ludzi cud i najwspanialzy (wtedy, dla nich) dar jaki mogli otrzymać, ujrzeli oni przez to łaskę i miłosierdzie Boga, który nie opuszcza ludzi w potrzebie.

2 3 2
2009-09-07T22:26:45+02:00
W znaczeniu potocznym:
manna z nieba- cenny dar
przejść przez Morze Czerwone- dokonać czegoś "niemożliwego"
krzak gorejący- usłyszeć przesłanie, głos boży
4 5 4