Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T10:51:20+01:00
A,b - przyprostokątne
b=h - przyprostokątna b jest równa wysokości tego trójkąta
b=h=7
P=49cm²

P=½×a×h

podstawiamy nasze dane do wzoru

49=½×a×7
49=7/2×a
a=49*2/7
a=14

Druga przyprostokątna ma długość 14 cm
2009-12-13T10:51:52+01:00
P=49cm2
a=7cm2
wzór P=a*b/2 trzeba przekształcic wzór

b=2P/a

b=2*49/7=98/7=14cm

Odp.Drugi bok wynosi 14cm