Janek pomalował płot w oryginalny sposób - 17 sztachet na brązowo, a pozostałe na zielono.
Pierwszą sztachetę pomalował na brązowo, potem pięć - na zielono, jedną na brązowo, pięć - na zielono, itd. Ostatnia sztacheta była brązowa. Jaką część sztachet Janek pomalował na zielono? Ułóż równanie.

3

Odpowiedzi

2009-12-13T11:22:12+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T11:22:27+01:00
17+(17×5)=102
102/17=6
odp:na zielono janek pomalował ⅚ płotu
1 2 1
2009-12-13T16:27:27+01:00
To bedzie tak:
16*6 +1 =257
257-17=240
zielonych bylo: 240\257