Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T11:36:11+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Żywią się szczątkami organicznymi pobieranymi z gleby, zaś niestrawione resztki wydalają w postaci grudek, zw. koprolitami. Przyczyniają się do spulchnienia, alkalizacji, przewietrzenia i użyźnienia gleby. Spulchniają glebę przez co rosną dobrze na niej rośliny uprawne.
144 3 144
2009-12-13T14:53:28+01:00
Żywią się szczątkami organicznymi pobieranymi z gleby, zaś niestrawione resztki wydalają w postaci grudek, zw. koprolitami. Przyczyniają się do spulchnienia, alkalizacji, przewietrzenia i użyźnienia gleby.

- przygotowują resztki roślinne do rozkładu mikrobiologicznego,

- poprzez mineralizację materii organicznej zwiększają żyzność gleby,

- wpływają na zwiększenie przyswajalności pierwiastków, przede wszystkim azotu i fosforu,

- są pokarmem dla zwierząt, szczególnie dla ryb i ptaków,

- są dogodnymi organizmami do badań zanieczyszczeń środowiska, gdyż łatwo akumulują w swoim ciele metale ciężkie,

- służą do oceny szkodliwości substancji chemicznych zawartych w produktach farmaceutycznych, pestycydach, lekach weterynaryjnych, dodatkach do żywności
80 3 80