Odpowiedzi

2009-12-13T11:28:52+01:00
1 a
P=a+b/2 *h
P=8+2/2*3
P=10/2*3
P=5*3
P=15
b
P=4+3/2*2
P=7/2*2
P=3.5 *2
P=7
c
całego trapeza
7+4/2 *3
P= 11/2 *3
P=5.5*3
P=16.5
nie wiem czy ten mały w srodku też trzeba liczyć ale policzę:p
P=3+4/2*3
P=7/2*3
P=3,5*3
P=10,5

2 a=4 h=4
P=a*h
P=4*4
p=16
rys 2
h=4 a=5 b=2
P=a+b/2*h
P=5+2/2 *4
P=3.5*4
P=14
rys3
h=5 a=3
P=a*h
P=3*5
P=15
rysunek 4
D1=4 D2=6
P=d1*d2/2
P=4*6/2
P=24/2
P=12

Rysunek 1 ma największe pole P=16
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T11:44:44+01:00
12.
a) P=½×(a+b)×h
a=2+2+4=8
b=2
h=3
P=½×(8+2)×3
P=½×10×3
P=15

b)
a) P=½×(a+b)×h
a=4
b=3
h=2
P=½×(4+3)×2
P=½×7×2
P=7

c)
a) P=½×(a+b)×h
a=3+1+x
x=4-1=3
a=3+1+3
a=7
b=4
h=3
P=½×(7+4)×3
P=½×11×3
P=16,5


Zad.16
I.
P=a×h
a=4
h=4
P=4×4
P=16

II.
P=½×(a+b)×h
a=5
b=2
h=4
P=½×(5+2)×4
P=½×7×4
P=14

III.
P=a×h
a=3
h=5
P=3×5

P=15

IV.
P=½×d₁×d₂
d₁=6
d₂=4
P=½×6×4
P=12

Największe pole ma figura nr I