Zad 1. klient wpąłcił do banku 2400 zł. Po dwóch miesiacach, po potraceniu podatku, otrzymał 8 zł. odsetek. Jak opocentowana była ta lokata??


z rozwiazaniem, bo wiem jaka jest odp.. powinno wyjsc 2,5 %..
a mi wyszło 2 %..


Zad 2.
Pan Kowalski otrzymał kredyt w banku, oprocentowany w wysokosci 10 % w stosunku rocznym. Po dwóch kwartałach (kwartał=3 mies) jego dług wraz z odsetkami wyniósł 21 000zł. Po jakim czasie Pan kowalki powinien zwrócic pieniadze do banku, aby jego dług nie przekroczył 21 500?


odp. po 9 mies..


z góry dziekuje, chociaz za jedno zadanie..:*

2

Odpowiedzi

2009-12-13T11:43:29+01:00
8 zł ---> suma z uwzględnieniem 20 % podatku
bez podatku odsetki -----> 10 zł ( 8 ×100 %
⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻
80 %
x- oprocentowanie lokaty
2400x * ⅙ (dwa miesiące)
⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻ =10
100 %

4x = 10
x=2,5%
(musisz to poskracać)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T11:48:42+01:00
8:2=4 miesieczne odsetki
12*4=48 kwota odsetek za rok bez podatku
48 - 81%
x - 100%
x=48*100:81=59,(259)kwota odsetek z podatkiem19%

2459,259- x
2400 - 100%
x=2459,259*100:2400=102,469
102,469-100=2,469% oprocentowanie



20000 kwota kredytu
10%- 2000
2000:4=500 odsetki za jeden kwartał
20000+3*500=21500powinie spłacić w ciągu 3 kwartałów czyli 9 miesięcy