Odpowiedzi

2009-12-13T11:26:53+01:00
1.
ms=20g
mw=140g
mr=ms+mw=20g+140g=160g
cp=ms*100%/mr=20*100/160=12,5%
2.
cp=ms*100%/mr
ms=cp*mr/100=30*350/100=105g
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T11:28:23+01:00
1.
140g+20g=160g
w 160g roztworu jest 20g cukru
więc
w 20g roztworu jest 2,5g cukru
więc
Cp= 2,5*5=12,5%
Odp.: Stężenie %-owe tego roztworu to 12,5%.

2.
Roztwór jest 30%-owy, więc w 100g roztworu znajduje się 30g substancji czyli w 350g roztworu jest: 30g*3,5=105g

Odp.:W 350g 30%-owego roztworu znajduje się 105g substancji.