Kierowca jadący z prędkością 90 km/h zauważył przeszkodę i nacisnął hamulec. Samochód zaczął się poruszać z przyspieszeniem -5 m/s2 ale po 4 sekundach uderzył w nieruchomą przeszkodę. Z jaką prędkością zderzył się z przeszkodą ?

proszę o rozwiązanie i pisanie wzorów.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T11:40:13+01:00
Vo = 90km/h = 25m/s
a = -5m/s²
t = 4s

Vh = at
Vh = -5m/s² * 4s = 20m/s

Vk = Vo - Vh = 25m/s - 20m/s = 5m/s = 18km/h

Odp: Pojazd uderzył w przeszkodę z prędkością 18km/h.
1 5 1
2009-12-13T11:48:55+01:00
90km/h = 90 × 1000m/3600s = 25 m/s

v = v₀ - at
v = 25m/s - 5m/s²×4s = 5m/s

5m/s = 5 × 3600s/1000m = 18 km/h