Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-13T11:39:20+01:00
Dane:
1litr =1 dm³ wiec wszystkie jednostki zamieniamy na dm
d₁=krotsza przekatna:10 cm=1dm
d₂=dluzsza przekatna 20cm=2dm
H= 3d₁=3*1 dm=3dm


Pole rombu:
P=d₁*d₂/2
P=1*2/2
P=1dm²

Objetosc Ostroslupa:
V=⅓Ppodst*H
V=⅓*1*3
v=1dm³=1 litr

Odp: w tym ostroslupie zmiesci sie 1 litr powietrza
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T11:42:29+01:00
D₁ - jedna przekątna = 10 cm
d₂ - druga przekątna = 20 cm
h - wysokość ostrosłupa = 3 razy 10 = 30 cm
Pp - pole podstawy (rombu) = 1/2 razy d₁ razy d₂ = 1/2 razy 200 =
= 100 cm²
V - objętość ostrosłupa = 1/3 Pph = 1/3 razy 100 razy 30 =
= 100 razy 10 = 1000 cm³
1l = 1dcm³ = 1000 cm³
w ostrosłupie zmieści się 1l powietrza
  • Użytkownik Zadane
2009-12-13T11:43:10+01:00
10*3=30-wysokość tego ostrosłupa
wzór na objetość ostrosłupa jest V=⅓*Pp*H,zatem Pp=1/2*10*20=100.
i teraz podstawisz to do wzoru i wyjdzie 1000cm³,czyli w 1dm³ zmieści się 1 litr powietrza