Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T11:48:03+01:00
Faraon ;
-najwyższy kapłan ,
-najwyższy sędzia ,
-najwyższy dowódca ,
-syn boga Ra ,
-miał nieograniczoną władzę ,
-ustanawiał prawa ale im nie podlegał ,
-władza nad życiem i śmiercią w Egipcie ,
~~
Wezyr ;
-pomocnik faraona,władza wykonawcza ,
-minister sprawiedliwości
-" uszy i oczy " faraona
- ściągał podatki ,
- przekazywał rozkazy
~~
kapłan,urzędnicy,oficerowie
-odpowiadali za rolnictwo,prace publiczne ,
-prowadzili kanceralie prawną ,
~~
niewolnicy ;
-nie mieli żadnych praw
1 5 1
2009-12-13T11:53:16+01:00
1. Faraon był władcą Egiptu. Prowadził monarchię despotyczną i był uważany za boga.
2. Najwyższy urzędnik, odpowiednik ministra.
3. Osoba która pełniła w imieniu wszystkich obywateli funkcje religijne. Często zajmowała się świątyniami. Uważana za pośrednika między bogiem a ludźmi.
4. Osoba pracująca w administracji publicznej.
5. Stanowisko nie tylko wojskowe. Osoba pełniąca wyższe stanowisko na jakimś miejscu.
6. Osoba traktowana jako przedmiot, sprzęt gospodarstwa domowego. Sprzedawana itp.
1 5 1
2009-12-13T14:38:07+01:00
FARAON-Faraon, grecka nazwa władcy starożytnego Egiptu, pochodząca od egipskiego słowa "per-aa" "wielki dom". W okresie Starego i Średniego Państwa terminem tym określano dwór (pałac) władcy, od czasów XVIII dynastii stał się również tytułem króla. Grecy przyswoili ten termin, zmieniając jego kontekst tak, że kojarzy się jedynie z tytułem władcy.

WEZYR- wysoki urzędnik, minister, radca stanu w wielu krajach muzułmańskich.

KAPŁAN-Kapłan, pośrednik pomiędzy bogiem a wyznawcami, opiera swoje stanowisko na charyzmacie i niezależnie od właściwości osobowych jest uznawany za "męża bożego".