Odpowiedzi

2009-12-13T11:52:13+01:00
1. Oblicz pracę, jaką wykona robotnik ,przesuwając po podłodze ruchem jednostajnym drewnianą skrzynkę na odległość s=20m. Siła tarcia, którą musi pokonać robotnik, ma wartość F=240N.

2. Jaką pracę wykonuje chłopiec, naciskając sztywną ścianę siłą 50 Newtonów w czasie 5 sekund?

3. Oblicz pracę, jaką moze wykonać kula o masie m=5 kg spadająca na Ziemię z wysokości h= 3m

4. Oblicz masę wody, która spadając z w ysokości 10 m wprawia w ruch turbinę wodną, wykonując pracę W = 20000 J.

5. Oblicz energię potencjalną kamienia o masie 2 kg podniesionego na wysokość 1,5 m na Księżycu.

6.Kamień o masie 2 kg spoada swobodnie z wysokości kilkudziesięciu metrów. oblicz energię kinetyczną kamienia po upływie 2 s od rozpoczęcia spadania.

7. Opisz przemiany energi, jakie zachodzą podczas hamowania roweru.

8. Dlaczego podczas jazdy ciśnienie w oponach wzrasta??

9. Różnica między pojęciami: temperatura, energia wewnętrzna i ciepło.

10. Polej rękę spirytusem salicylowym i pomachaj nią. Wyjaśnij zjawisko.

:)))
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T14:38:39+01:00
1. oblicz pracę jaką wykonasz, podnosząc plecak o masie 6,5 kg z podłogi na ławkę o wysokości 0.8m

2. Drewniany klocek przesunięto po stole o długości 1m za pomocą siłomierza.SIłomierz wskazywał przez cały czas siłę 0.75N. Oblicz pracę wykonaną przez przesuwaniu klocka.

3.Na wózek o masie 2 kg działamy pewną siłą ciągu i wózek pod działaniem tej siły porusza sie po poziomym torze ruchem jednostajnie przyspieszonym z przyspieszonym 1.5 m/s². oblicz pracę wykonaną przez siłę ciągu w ciągu pierwszych dwóch sekund ruchu. opór ruchu pomiń.

4.Uczeń podnosząc teczkę z podłogi na ławkę wykonał pracę 30J w ciągu 1,5s. Z jaką średnią mocą uczeń wykonał tę czynnośc?

5. robotnik na budowie wyciągnął na wysokośc 3m cięzar 500N w ciagu 3s. Oblicz średnią moc mięsni tego robotnika.