Witam, mam do rozwiązania zadanie z matematyki, klasa II Gimnazjum. Tematem jest Twierdzenie Pitagorasa, a treść zadania brzmi:
Zad.7 Oblicz długość odcinka x, korzystając z danych na rysunku:

http://img121.imageshack.us/i/obraz032w.jpg/ <----- Rysunki tutaj

Za rozwiązanie zadania daję wszystkie moje punkty!

3

Odpowiedzi

2009-12-13T13:48:35+01:00
A)3²+b²=5²
b²=25-9=14
b=√14
3²+a²=√10²
a²=10-9
a=1
x=a+b x=1+√14

b)12²+a²=15²
a²=144+225=369
a=√369
b=15-√369
x²=(15-√369)²+12²=225-30√369+369+144=738-30√369
x=√(738-30√369)

c)
a²+6²=9²
a²=81-36=45
a=√45=3√5
3√5²+2²=x²
x²=45+4
x=7


Jak nie będziesz czegoś wiedzieć to napisz na priv.Reszte niech ktoś inny zrobi
3 2 3
2009-12-13T13:59:04+01:00
A) x dziele na odcinek a i b

a²=(√10)²- 3²
a²=10-9
a²=1 /√
a=√1

b²=5²-3²
b²=25-9
b²=16 /√
b=4

x=a+b
x=4+√1

b) podstawę 15 dziele na dwa odcinki c i d
15²-12²=c²
c²=225-144
c²=81 /√
c=9

d=15-9
d=6

x²=12²+6²
x²=144+36
x²=180 /√
x=√180

c) wysokością w tym trójkącie niech będzie a

a²=9²-6²
a²=81-36
a²=45 /√
a=3√5

x²=2²+(3√5)²
x²=4+45
x²=49 /√
x=7



3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T14:04:59+01:00
A wiec kolega powyżej ma błąd:
A)3²+a²=5²
9+a²=25
a²=16
a=4
b²+3²=(√10)²
b²+9=10
b=1
a+b=x wiec 4+1=5 = x
B) a²+12²=15²
a²+144=225
a²=81
a=9
15-9=b=6
6²+12²=x²
36+144=x²
x²=180
x=6√5
C)Jest dobrze
D)a²+3²=(3√2)²
a²+9=18
a²=9
a=3
b=3+x
3²+b²=√34²
b²=25
b=5
b=3+x wiec 5=3+x wiec x=2
E) 2²+a²=6² - ta szóstka to wysokość
4+a²=36
a²=32
a=4√2 a to jest dlugosc przyprostokatnej calego trojkata
6+2=8 to jest dlugosc podstawy
8²+(4√2)²=x²
64+32=x²
x²=96
x=4√6
7 4 7