Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T13:48:57+01:00
{½x- ¾y=0
{⅔x+1¼y=9

{1/2x=3/4y /:1/2
{2/3x+1 1/4y=9

{x=3/2y
{2/3 * 3/2y + 1 1/4y=9

{x=3/2y
{y+ 1 1/4y=9

{x=3/2y
{2 1/4y = 9

{x=3/2y
{9/4y=9/: 9/4

{x=3/2y
{y=4

{x=3/2 * 4
{y=4

{x=6
{y=4





2009-12-13T13:53:18+01:00
{1/2x - 3/4y = 0 |*4
{2/3x - 5/4y=9 |*12

{2x - 3y = 0
{8x + 15y = 9

{ -3y = -2x | : (-3)
{8x + 15y = 9

{ y = 2/3x
{ 8x + 15 * 2/3x = 9

{ y = 2/3x
{8x + 10x = 9

{y = 2/3x
{ 18x = 9 |:18

{ y = 2/3x
{ x = 1/2

{y = 2/3 * 1/2
{ x = 1/2

{ y = 1/3
{ x = 1/2

spr. 1/2 * 1/2 - 3/4 * 1/3 = 1/4 - 3/12 = 3/12 - 3/12 = 0