Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T14:07:20+01:00
Ponieważ z jakiś powodów nie jestem w stanie dodać załącznika to jest on dostępny tu:
http://zapodaj.net/218742b79676.png.html

Przeciwprostokątna zostanie podzielona w tym samym stosunku co pole trójkąta. Z tw. Talesa:

3/2a = a/3
a² = 9/2
a = 3√2/2

c = 3a = 9√2/2
2009-12-13T14:14:53+01:00
Wysokoesc trojkata prostokatnego opuszczona z wierzcholka kata prostego ma dl 3 cm.Podzielila ona trojkat w stosunku 1;2.Oblicz dlugosc tej przeciwprostokatnej.

Całkiem prosta rzecz;)
3/2a=a/3
a2=9/2
a=3pierwiastek2/2
c=3a=9pierwiastek2/2
Pozdrawiam i życze powodzenia:)
2009-12-13T14:29:59+01:00
Wysokoesc trojkata prostokatnego opuszczona z wierzcholka kata prostego ma dl 3 cm.Podzielila ona trojkat w stosunku 1;2.

a2=9/2
3/2a=a/3
a=3pierwiastek2/2
c=3a=9pierwiastek2/2
DASZ NAJ