1.Dziewczynki czytały książki. Ewa miała 180 stron, a książka Joli 100.Ewa przeczytała już 72 strony, a Jola tylko 60.. Która dziewczynka przeczytała większą część swojej książki?
2.Janusz zebrał w lesie 4 borowiki, 12 maślaków, 8 podgrzybków.Jaką częścią wszystkich grzybów są borowiki?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T13:41:24+01:00
Ewa = 180str.
Jola= 100 str.


180-72=108str.
100-60=40str.

Jola przeczytała większą ilość książki.


Janusz = 4 borowiki 12 maślaków 8 podgrzybków

4+12+8=24

borowików jest 4
więc : 4/24 = 1/6


;) POZDRAWIAM
2009-12-13T13:44:01+01:00
180-72=108-Ewie zostało do przeczytania 108str.
100-60=40-Joli zostało 40 str do ptrzeczytania
odp.Jola przeczytała większą część swojej książki.

2.
4+12+8=24

4/24=1/6

odp.Borowiki stanowiły 1/6 wszczstkich grzybów
2009-12-13T16:33:02+01:00
72\180=0.4
60\100=0.6
odp:jola przeczytala wiekszol czesc swojej ksiazki
zad2
4+12+8=24
odp: borowiki stanowia 4\24 wszystkich grzybow