Odpowiedzi

2009-12-13T13:54:13+01:00
Dzięki układowi krążenia możliwe jest:szybkie i wydajne transportowanie gazów oddechowych z płuc i do płuc,sprawne transportowanie produktów trawienia z przewodu pokarmowego oraz zbędnych i szkodliwych produktów metabolizmu(do nerek),wyrównanie temperatury wszystkich płynów ustrojowych i tkanek,obrona organizmu przed skutkami wtargnięcia ciał obcych(wazną rolę spełnia tu układ limfatyczny).
Dla człowieka nawet drobne niedomagania układu krążenia mogą miec fatalne skutki(choroby serca,miażdżyca)
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T14:07:19+01:00
Funkcjonowanie każdego żywego organizmu opiera się na ciągłym dostarczaniu energii i tlenu do komórek oraz wydalaniu szkodliwych substancji z organizmu.Wszystkie układy w organiźmie są ważne,każdy z nich spełnia określone funkcje np.układ oddechowy który umożliwia organizmowi oddychanie,układ pokarmowy dzięki któremu organizm przyswaja pokarm.Chodź są one ważne i niezastąpione ,to same ,bez wzajemnej współpracy i połączenia nie tworzyły by żyjącego orgaznizmu,potrzebny jest jeszce łącznik,który zapewnia współpracę pozostałym układom.Układ krwionośny jest bardzo ważny w organiźmie.Scala on pracę wszystkich ukladów,jest łącznikiem pomiędzy układami
Układ krwionośny rozprowadza krew która pełni funkcję transportową, oraz zapewnia komunikację pomiędzy poszczególnymi układami organizmu. Transportuje tlen z pęcherzyków płucnych do komórek,który jest niezbędny do funkcjonowania organizmu.Odpowiada także za transport dwutlenku węgla oraz transportuje szkodliwe produkty przemiany materii do narządów wydalniczych,Dostarcza substancje odżywcze i wodę z jelit,bierze udział w zjawiskach obronnych i odpornościowych oragnizmu(poprzez np.Białe ciałka krwi).Układ krwionośny jest siecią naczyń krwionośnych,żył,tętnic,oraz serca pełniącego role pompy, można by go porównać do przewodów elektrycznych bedącymi łącznikami i przewodnikami energii.Przedstawione wczesniej funkcje układu krwionośnego niezbicie udawadniają że współpraca między narządami była by bez niego niemożliwa.
1 3 1