Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T13:53:22+01:00
Promień okręgu opisanego na trójkącie prostokątnym jest równy połowie przeciwprostokątnej
przyprostokątna - a = 15cm
przyprostokątna - b = 20cm
przeciwprostokątna - c = ?

c² = a²+b²
c² = 15²+20²
c² = 225+400
c = √625cm²
c = 25cm
r - promień okręgu opisanego
r = 1/2 c
r = 1/2 *25
r = 12,5cm
2009-12-13T13:54:04+01:00
Promień okręgu opisanego na trójkącie równibocznym jest równy połowie przeciwprostokątnej
a²+b²=c²
c=√(a²+b²0=√(15²+20²)=√(225+400)=√625=25cm
r=c/2=25cm/2=12,5cm
2009-12-13T13:54:25+01:00
d² = 15² +20²
d² = 225 + 400
d² = 625
d = √625 =25
d = 25 przeciwprostokątna i jednoczesnie średnica okręgu opisanego na trójkacie prostokatnym

d = 2r = 25
r = 25/2
r = 12,5 cm