Zad.1
W ciągu 35 min. wskazówka minutowa zakreśla kąt równy ..... stopniom.
zad.2
Ile razy wskazówka minutowa minie wskazówkę godzinową w ciągu 3 godzin:
a)od godziny 1 do godziny 4,
b) od godziny 9 do godziny 12.
O co w ogóle chodzi w tym zadaniu

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T13:51:41+01:00
Witam!
Zad.1
W ciągu 35 min. wskazówka minutowa zakreśla kąt równy 105 stopniom.
zad.2
Ile razy wskazówka minutowa minie wskazówkę godzinową w ciągu 3 godzin:
a)od godziny 1 do godziny 4 - 3razy
b) od godziny 9 do godziny 12 - 3razy


Chodzi oto, ze jak leci czas to w pewnym momencie obie wskazówki zegara(dłuższa i krótsza) najdą na siebie. I masz w zadaniu jeśli od jakiegoś czasu leci czas, to policz sobie ile razy najdą na siebie.
Pzdr. liczę na naj:)
2009-12-13T13:56:36+01:00
1. ok. 210 stopni

2.a) 3razy
b)4 razy