Odpowiedzi

2009-09-08T14:40:39+02:00
, wizerunek ojca będzie miał w tym przypadku dwa wymiary – znaczenie dosłowne oraz znaczenie i przesłanie ukryte, przenośne, zawierające „drugie dno”.Ogromna miłość ojca, jego miłosierdzie i wyrozumiałość dla młodzieńczej głupoty – to główne cechy, jakimi można opisać tego ojca. Jego wizerunek buduje najpiękniejsze i najcenniejsze uczucie – miłość. Mimo tego, że syn wydał wszystkie pieniądze, jakie mu zostały dane, na które ojciec ciężko pracował zapewne wiele lat, jego postawa udowadnia, że dobra materialne nie są w życiu ważne, dowodzi wyższości świata duchowego nad fizycznym. Ojciec jest tu przedstawiony jako wiekowy, mądry starzec, znający życie i jego realia, przepełniony nieopisanymi wręcz pokładami rodzicielskiej miłości i zaufania, a także zrozumienia dla ludzkiej słabości..
8 2 8
2009-09-08T14:44:20+02:00
, wizerunek ojca będzie miał w tym przypadku dwa wymiary – znaczenie dosłowne oraz znaczenie i przesłanie ukryte, przenośne, zawierające „drugie dno”.Ogromna miłość ojca, jego miłosierdzie i wyrozumiałość dla młodzieńczej głupoty – to główne cechy, jakimi można opisać tego ojca.
6 1 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-08T14:44:54+02:00
Alegoryczne znaczenie ojca w przypowieści o Synu marnotrawnym:
Ojciec - jest odpowiednikiem Boga, który cieszy się z nawrócenia grzeszników, który bez względu na czyn jaki popełnimy zawsze będzie nas kochał i w sytuacji kiedy będziemy potrzebowali Jego pomocy nie odrzuci nas. Wybacza, nie odtrąca.
9 4 9