Odpowiedzi

2009-12-13T13:54:53+01:00
L=a+b+2c
L=12+10+4+4,4=30,4[cm]

po rozrysowaniu tak wyszło

xDD
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T14:07:50+01:00
Ja myśle ze to bedzie tak:
Narysuj sobie trapez. I mozna zauważyć prostokąt i trójkąt prostokątny.

Liczysz o ile dłuższa jest podstawa b od podstawy a (krótszej podstawy):
12cm-10cm =2cm
z pitagorasa:
2 do kwadratu + 4 do kradratu = c do kwadratu
4+16=c do kwadratu
c= pierwiastek z 20 a to się równa 2 pierwiastki z 5

Ob = 12cm + 10cm + 4cm + 2pierwiastki z 5= 26cm + 2 pierwiastki z 5= 2(13 + pierwiastek z 5)