Odpowiedzi

2009-09-08T14:33:22+02:00
Wzór na pole trójkąta prostokątnego
P=a*h/2

a) a=12dm ,h=6dm

P= ¹²*⁶/₂ = ⁷²/₂ = 36dm

b) a=8cm,h=7cm

P= ⁸*⁷/₂ = ⁵⁶/₂ = 28cm

c) a=16mm,h=1,4cm = 14mm


P= ¹⁶*¹⁴/₂ = ²²⁴/₂ = 112mm

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-08T14:34:06+02:00
Wzór na pole trójkąta to P=(a×h) : 2

a) (12dm × 6dm) : 2 = 36 dm²

b) (4cm × 4cm) : 2 = 28 cm²

c) krok 1. zamiana

1,4cm = 14mm

(16mm × 14mm) : 2 = 112 mm²

lub

16mm = 1,6cm

(1,6cm × 1,4cm) = 1,12 cm²
2009-09-08T14:34:21+02:00
A)12dm*6dm=72dm kwadratowe
b)8cm*7cm=65cm kwadratowych
c)16mm*1,4cm=
=16mm*14mm=224mm kwadratowe



przy czym kwadratowe pisze sie małą 2 obok wyniku to chyba wiesz.
co do wzoru nie jestem pewien