Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T14:07:06+01:00
4m=400cm
250cm
Na poczatku obie dlugosci bokow dzielisz przez 100, bo rysunek ma byc w skali 1:100.
Nastepnie rysujesz prosta, na ktorej zaznaczasz np. pierwszy bok.
Pozniej na poczatku tego boku zaznaczasz kat 50^. Gdy go juz zaznaczysz, na drugim ramieniu kata odmierzasz drugi bok.
Zeby miec drugi kat od 180^ odejmujesz 50^, poniewaz wiemy, ze kolejne katy w rownolegloboku maja razem 180^. Tak uzyskany kat zaznaczasz na koncu drugiego boku. Pozniej znowu na drugim ramieniu uzyskanego kata zaznaczasz pierwszy bok. Pozniej juz tylko laczysz ramiona i powstaje rownoleglobok.

xDD
24 3 24
2009-12-13T15:41:05+01:00
Boki będą miały długości 2,5 cm i 4cm
linijką rysujesz podstawę dł 4 cm
bierzesz taki fajny wynalazek( kątomierz)przykładasz równa z linią, która narysowaś wcześniej. kątomierz ma na środku krzyżyk lub dziurkę, koiec kreski musi być w dziurce. odmierzasz 50 stopni i w 50 robisz kropkę. koniec kreski łączysz z kropką i trochę za kropkę . linijką odmierzasz 2,5 cm i zaznaczasz. to co jest za wymazujesz . bierzesz cyrkiel (tylko nie rób sobie min akupunktury)
w jeden koniec podstawy wbijasz rysik, a w drugą igłę
(kolejność dowona) nie zmieniając rozwartości cyrkla igłę przenosisz na koniec boku i rysujesz łuk. teraz igłę i rysik wbijasz w końce boku i przenosisz na wolny koniec podstawy nie zmieniając rozwartości cyrkla rusujesz kolejny łuk. z wolnej krawędzi boku poprowadź prostą do miejsca przecięcioa się łuków, podobnie zrób z podstawą...............
jesli nic nie pomyliłas to ci wyszło
made by drift wer.poastawowa
33 3 33