Odpowiedzi

2009-12-13T14:39:07+01:00
Dane
Piotr - x
Jacek - 180 + x
30% (180 +x) = 120% x

Szukane - x

Rozwiązanie

30% (180 + x) = 120%x
30% * 180 + 30%x = 120%x
54 + 30%x = 120%x |-30%x
54 = 90%x |÷ 90%
60 = x
180 + 60 = 240

Sprawdzenie
30% * 240 = 72
120% * 60 = 72

Odpowiedź
Jacek ma 240 znaczków, a Piotr 60.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T17:58:33+01:00
X-liczba znaczków zebranych przez Jacka
y- liczba znaczków zebranych przez Piotra

x-y=180
30/100∧x=120/100∧y

x=180+y
0,3x=1,2y
_________rozwiązujemy metodą podstawiania

0,3(180+y)=1,2y
54+0,3y=1,2y
54=0,9y/:0,9
y=60

x=180+60=240
odp:Jacek zebrał 240, a Piotr 60 znaczków

mam nadzieje ze pomoglam:)
1 5 1