Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T14:32:30+01:00
P=(a+b). h : (wstaw zamiast dzielnika kreskę ułamkową) 2
P=(7+3).2: 2
P=20:2
P= 10 cm kwadratowych
''.'' oznacza mnożnik
:)
7 4 7
2009-12-13T14:37:54+01:00
Rysujemy trapez ABCD i zaznaczamy wysokosc h

...D.........C
...._______..
../|........|\.
/_.|_____.|_.\
A..E........F..B

AB=7cm
CD=3cm
zauwazam, ze wysokosc h z odcinkami AE i AD tworzy trojkat, o katach 90(bo h pod katem prostym do podst.) oraz 45 i 45 (suma miar katow wewnetrznych w trojkacie rowna 180). trojkat o takich katach jest rownoramienny, i AE=h
trapez jest rownoramienny, wiec DC=EF oraz AE=FB
AB-DC= AE+EF+FB-DC = AE+FB+DC-DC= AE+FB=2AE=2h
czyli 2h= 7cm-3cm=4cm
h=2cm

pole liczymy z wzoru P=1/2 (a+b)h
P=1/2(7+3)2
P=10cm. chyba tyle ;)
5 1 5