3 zadania .

1.Ponizej zapisamo dziewiec roznych liczb . Ktore z tych liczb sa liczbami naturalnymi ? Ktore sa liczbami calkowitymi ?

1 , 6/3 , - 5 , 0 , 0,7 , 2 3/4 , - 1/5 , -6,751 , 2501

2 Odszukaj na rysunku liczby :

- 1
0 , 10 do potegi 3
2,7 , -0,25
-2 do potegi 2 , (-2)do potegi 2 , -2 do potegi 3
3/4 , -1/3 , -18/6
a naturalne , b calkowite , c wymierne niujemne , d calkowite mniejsze od - 1 i e wymierne wieksze od - 1


3. Ktore z ponizszych zdan sa prawdziwe ?

1.Kazda liczba calkowita jest liczba naturalna
2.Kazda liczba naturalna jest liczba calkowita .
3kazda liczba calkowita nieujemna jest liczba naturalna .
4.kazda liczba calkowita jest liczba wymierna
5.kazda liczba wymierna jest albo dodatnia , albo ujemna .



Prosze o szybkie odp. ; )

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-09-08T15:06:50+02:00
1.
1 6/3=9/3=3 -naturalna,całkowita
- 500,7 - wymierna
2 3/4 =11/4 -wymierna
- 1/5 -wymierna
-6,751 -wymierna
2501 -naturalna,całkowita

3.
1f
2p
3p
4p
5p


Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-08T15:19:31+02:00
Zad. 3
Liczby naturalne:
1,0 2501,
Liczby całkowite:
-5, -1/5,, 1, 2501,


2:
a) liczby naturalne:
0, 10 do potęgi3, -2 do potęgi2 (-2 do potęgi2),
b) całkowite:
-1, -2 do potęgi3,
c)...
d) całkowite mniejsze od -1:
-1/3, - 0,25
wymierne większe od -1 :
- 18/6 - 2 do potęgi3

3. 2, 3 i 4 są dobre:) (z tyłu książki są odpowiedzi) ;]



(mam ten sam podręcznik :)
1 4 1
2009-09-08T15:26:46+02:00

Liczby naturalne:
1,0 2501,
Liczby całkowite:
-5, -1/5,, 1, 2501,



a) liczby naturalne:
0, 10 do potęgi3, -2 do potęgi2 (-2 do potęgi2),
b) całkowite:
-1, -2 do potęgi3,
c)...
d) całkowite mniejsze od -1:
-1/3, - 0,25
wymierne większe od -1 :
- 18/6 - 2 do potęgi3

2, 3 i 4 .