Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T14:40:11+01:00
berylu, Be: 1s²2s² Najbliższy gaz szlachetny He: 1s²
boru, B:1s²2s²2P(1) Tą jedynkę w nawiasie piszesz małą u góry p Najbliższy gaz szlachetny He: 1s²
wapnia Ca:1s²2s²2P(6)3s²3p(6)4s² Te 6 w nawiasie piszesz małe u góry p Najbliższy gaz szlachetny Ar: 1s²2s²2P(6)3s²3p(6)
Pozdrawiam.
2 3 2
2009-12-13T14:40:52+01:00
4Be:
1s2 2s2
Do najbliższego gazu szlachetnego:
[He] 2s2 [He] - rdzeń atomowy

5B:
1s2 2s2 2p1
Do najbliższego gazu szlachetnego:
[He] 2s2 2p1 [He] - rdzeń atomowy

20Ca:
1s2 2s2 2p6 3s2 3p6 4s2
Do najbliższego gazu szlachetnego:
[Ar] 4s2 [Ar] - rdzeń atomowy
3 3 3