Muszę obliczyć
1

-4+2/3 :0,2
______________
1,6:(5:2-4 1/2)

2
-1,2-(3/4*1,5) : 0,25
__________________
(5/12-1/3-1/2) *(2/3+3/5)

3
1+1/2 1-1/2
(1- ______ ) : (1+ _____ )
1-1/2 1+1/2

4
-72:0,9-0,8
____________________
[(-2)³:(-0,1)²] * (-1/2)²

2

Odpowiedzi

2009-12-13T14:46:48+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T15:11:20+01:00
1

-4+2/3 :0,2
______________
1,6:(5:2-4 1/2)
=[ -4 +2/3*10/8]/[16/10:(5/2-9/2)]=[-4+10/3]/[16/10:(-4/2)]=[-12/3+10/3]/[16/10*(-2/4)]=[-2/3]/[-4/5]=-2/3* -5/4=5/6

2
-1,2-(3/4*1,5) : 0,25
__________________
(5/12-1/3-1/2) *(2/3+3/5)

=[-12/10-(3/4*6/4)*8]/[(5/12-4/12-6/12)*(10/15+9/15)]=
=[-12/10-9/2]/[-5/12*19/15]=[-12/10-45/10]/-19/36]=[-57/10]/[-19/36]= (-57/10)*(-36/19)=54/5=10 4/5

3
1+1/2 1-1/2
(1- ______ ) : (1+ _____ )
1-1/2 1+1/2

= [1+(1+1/2):(1-1/2)]: [1+(1-1/2):(1+1/2)]=
=[1+3/2*2]:[1+1/2*2/3]=4:4/3=4*3/4=3

-72:0,9-0,8
____________________
[(-2)³:(-0,1)²] * (-1/2)²

=[-72*10/9-0,8]/[(8:(-1/100))*1/4]=[-80-0,8]/[8*(-100)*1/4]=[-80,8]/[-200]=101/250