Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T14:45:42+01:00
1) (√8-x)²-(x-√8)(x+√8)=0
8-2√8x+x²-(x²-8)=0
8-2√8x+x²-x²+8=0
-2√8x+16=0
-2√8x=-16 /:(-2√8)
x=16/2√8=16*2√8 / 2√8*2√8= 32√8/32= √8= 2√2

2)
a) 4(3x-5y)-7(2x-y)²-(6x-4y)(6x+4y)= 12x-20y-7(4x²-4xy+y²)-(36x²-16y²)= 12x-20y-28x²+28xy-7y²-36x²+16y²=-64x²+9y²+12x-20y+28xy
b) (1+2√3)²-(3-2√3)²= 1+4√3+12-(9-12√3+12)=13+4√3-9+12√3-12=-8+16√3
2009-12-13T16:01:35+01:00