W wielkiej bitwie stoczonej przez wojska króla Eryka i króla Roderyka wzięło udział 3000 rycerzy. Straty po obu stronach były ogromne. Król Eryk stracił 30% swoich wojsk, a król Roderyk 60%. Ogółem zginęło 40% rycerzy. Z jakimi siłami rozpoczął bitwę król Eryk, a z jakimi król Roderyk? (To zadanie dotyczy układów równań, czyli należy ułożyć odpowiednie równanie i rozwiązać je)

2

Odpowiedzi

2009-12-13T14:43:53+01:00
X - siły króla Eryka
y - siły króla Ryderyka

x + y = 3000
0,7x + 0,4y = 0,6 × 3000

Teraz wystarczy tylko rozwiązać układ równań :)
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-13T14:46:21+01:00
X-il.wojsk króla Eryka
y-il.wojsk króla Roderyka
3000-łącznie liczba wojsk
x-0,30x=0,70x-pozostali żołnierze po stratach króla eryka
y-0,60y=0,40y-pozostali zołnierze krola roderyka
3000-0,40*3000=1800-tyle wojsk pozostało łącznie

x+y=3000
0,70x+0,40y=1800

x=3000-y
0,70*(3000-y)+0,40y=1800

x=3000-y
-0,70y+0,40y=1800-2100

x=3000-y
-0,30y=-300 /:(-0,30)

x=3000-y
y=1000

x=3000-1000
y=1000

x=2000
y=1000

odp.Król eryk miał 2000 rycerzy a roderyk 1000 rycerzy
3 3 3